Följer inte sina paragrafer ..

29.04.2014 22:05

 

Socialen har något som kallas jourhem som enligt dem själva är kontrollerade och även de familjehem som finns. Min två söner som nu är på ett sk jourhem ska flyttas på till ett sk familjehem och jag förstår inte hur man kan behandla barn på detta grymma sätt. Man behandlar inte ens husdjur på detta grymma sätt men det är helt ok att göra så mot små barn, att sakta bryta ned dem psykiskt - skicka dem från hem till hem!!! Min mamma dvs mormor finns där tillgänglig för barnen och vill inget hellre än att ha barnen vid sin sida men socialen i Munkfors säger bara nej men vi får inget till svar vad orsaken beror på. Vad är detta för ett sjukt system och de går inte heller efter sina paragrafer som finns, vad ska man kalla detta för- om inte maktmissbruk? Det är vi som bestämmer får man till svar ...

I dessa familjehem händer det mycket bakom väggarna som socialen skiter fullständigt i och detta har vi redan fått erfara då min minsta blev båda fysiskt och psykiskt misshandlad av pappan i detta hem (Säffle). jag polisanmäler detta och berättar allt vad min minsta berättade för mig för att de ska förstå utifrån barnets egna ord och att de ska förstå hur allvarligt detta är. Det slutar med att det läggs ned och jag kontaktar Anette Eriksson Qvicker(socialen Munkfors) och frågar vad de ska göra åt saken? Svaret jag får är att det går inte göra så mycket om polisen lägger ned ärrendet och då kontaktar jag IVO (Socialstyrelsen) och de förklarade för mig att så får inte Anette Eriksson Qvicker resonera då socialen alltid ska lyssna på barnet i fråga och säger sedan till mig att de skulle prata med henne ang detta. Om och om igen dyker dessa hemska brister upp och det är skrämmande hur så inkompetenta människor får ha så mycket makt. 

Det diskuteras i Riksdagen i socialutskottet angående de som arbetar inom socialtjänsten, att de ska utöver sin utbildning även ha speciell behörighet. Många kommer direkt från sin utbildning som socionom och ska ha så mycket ansvar som ex LVU och många andra viktiga frågor kring barn och familjer och se hur det går!!!